Wird geladen...
Dürer’s Enigma
According to Panofsky’s widely-accepted theory, the subject of Albrecht Dürer’s engraving Melencolia § I (1514) was intended as a feminine personification of the liberal art Geometry and the temperament Melancholy. However, we argue that this synthesized personification is a façade. The formulaic...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Aries 18(2018), 2, Seite 217-257 |
---|---|
VerfasserIn: | Gershman, Zhenya (VerfasserIn) |
Dokumenttyp: | Online-Ressource Aufsatz |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
2018
|
Schlagwörter: | |
Online Zugang: | Volltext |
Bibliogr. Hinweis: | In:
Aries |
Ähnliche Einträge
-
Giovanni Bellini
von: Robertson, Giles
Veröffentlicht: (1968) -
Sources for two Dürer enigmas : the Four Naked Women or the choice of Paris
von: Poesch, Jessie
Veröffentlicht: (1964) -
Dürer und Piero della Francesca: die Entdeckung der Jupitertrabanten
von: Keim, Frank, et al.
Veröffentlicht: (2020) -
Dürer und Piero della Francesca: die Entdeckung der Jupitertrabanten
von: Keim, Frank, et al.
Veröffentlicht: (2020) -
Passio Christi : la "Grande Passione" di Albrecht Dürer nelle raccolte della Biblioteca centrale della regione siciliana
von: Dürer, Albrecht
Veröffentlicht: (2018)